Tickets & inschrijven voor Scout-In17

deelnemersVan 22 tot en met 24 september vindt een splinternieuwe editie van Scout-In plaats op Scoutinglandgoed Zeewolde. Scout-In17 is hét evenement voor alle leidinggevenden, kaderleden, vrijwilligers en roverscouts van Scoutinggroepen en regio's uit heel Nederland!

Tot 19 september 2017 kun je je via de website inschrijven voor de Scout-In. Een ticket voor Scout-In17 kost € 75,-, maar boek je je Scout-In17 avontuur vóór 1 augustus, betaal je slechts € 70,-.

In ruil daarvoor wacht je een te gek evenement met o.a. vette wateractiviteiten, een groots kampvuur met een romantisch muziekje, een persoonlijk en uitdagend workshopprogramma, de bekende infomarkt, volop inspiratie voor nieuwe programma's en tot in de late uurtjes een gezellig feestje.

Wil je alleen op zaterdag langskomen? Dat kan ook. Dagdeelnemers betalen € 35,- en een borg van € 45,-. Deze borg krijg je terug als je voor 22:00 uur het terrein weer hebt verlaten. Let bij het verlaten van het terrein erop dat je een bewijs meekrijgt dat je bent vertrokken.

Je kunt je inschrijven als individu of als contactpersoon van een groep. Indiviuele inschrijvingen kunnen later ook gewoon als groep bij elkaar komen te staan, je gebruikt hier hetzelfde formulier voor als de groepsinschrijving. Je bent dan een groep van 1 persoon. Je kan dan makkelijk je eigen ticket betalen en dat hoeft dan niet via de groepsrekening. Een gedetailleerde uitleg van het inschrijven voor Scout-In17 vind je hieronder.

E-tickets
Iedere deelnemer aan Scout-In17 krijgt een e-ticket. Je hebt dus géén ticket voor je hele groep, maar een ticket per persoon! Iedere deelnemer dient dit ticket uitgeprint mee te nemen naar Scout-In17. Na het scannen van je ticket ontvang je een polsbandje. Dit polsbandje geeft aan of je een weekend- of dagdeelnemer bent én op welk subkamp je overnacht. Door te werken met E-tickets is het niet meer noodzakelijk dat je met de hele groep tegelijkertijd aankomt op het terrein. Het e-ticket is het enige geldige toegangsbewijs voor Scout-In17.

 

Schrijf je nu direct in

 

 

 

Toelichting deelnemersprijzen
Scout-In17 is een groot evenement en het organiseren van zo’n evenement brengt veel kosten met zich mee. We organiseren een gaaf programma vol workshops, activiteiten, uitdagingen en ’s avonds een entertainmentprogramma met bekende namen en nieuwe verrassingen. Naast het programma zorgen we voor alle voorzieningen op het terrein, zodat je onbezorgd kunt genieten van Scout-In. Denk aan toiletten, heerlijke horecavoorzieningen, de tenten en podia. Natuurlijk is er een programmaboekje en een speciale Scout-In-app. De deelnemersprijs van 2017 is iets gestegen ten opzichte van de vorige editie. Ook de organisatie van Scout-In heeft te maken met hogere kosten voor het realiseren van de programma’s en faciliteiten. Daarnaast is uit de deelnemersevaluatie van Scout-In15 gebleken dat er behoefte was aan een aantal extra voorzieningen op het terrein. Daar voldoen we graag aan, maar dit brengt wel wat extra kosten met zich mee.

 

Stap voor stap inschrijven

Voor de inschrijving van Scout-In17 kun je er voor kiezen om je individueel of als groep in te schrijven. Kies je ervoor om je als groep in te schrijven dan ben jij de groepscontactpersoon. Deze persoon schrijft de groep in via Scouts Online. Het is alleen mogelijk om in te schrijven via internet. De groepscontactpersoon draagt ook zorg voor de betaling van het deelnemersgeld van alle deelnemers van zijn groep. Na inschrijving, krijg je binnen twee weken een link toegestuurd waarmee je een iDeal-betaling kan uitvoeren. De contactpersoon schrijft eerst de groep in met het aantal deelnemers. Daarna moet de contactpersoon de deelnemers individueel inschrijven. Tot het einde van de inschrijving (19 september 2017) kan de contactpersoon nog persoonswijzigingen in het inschrijfsysteem muteren. Let op: naar beneden bijstellen kan maar tot 18 augustus 2017. De contactpersoon verklaart dat hij/zij bevoegd is namens de deelnemers op te treden. Gaat de contactpersoon ook mee dan moet deze ook toegevoegd worden aan de individuele inschrijvingen. Als je als enige van jouw Scoutinggroep deelneemt (individuele inschrijving), dan schrijf je jezelf dus in als contactpersoon. Let er dan wel op dat je jezelf ook moet toevoegen aan de individuele inschrijving.

Nieuw dit jaar is dat je ook individueel kunt inschrijven. De contactpersoon hoeft dan niet bij iedereen geld te verzamelen en voor te schieten, maar je mede-scouts schrijven zichzelf in. Wij zullen personen die uit dezelfde groep komen bij elkaar plaatsten op hetzelfde subkamp. 

Stap 1: Scouts Online login en e-mail

Zorg dat je kunt inloggen op Scout Online en dat je een werkend e-mail adres hebt in je profiel. Het is verder belangrijk dat alle deelnemers die jij gaat inschrijven ook een geldig e-mailadres in Scouts Online hebben. Naar deze persoonlijke e-mailadressen van de deelnemers worden namelijk ook de E-tickets verstuurd.

Voor je verder gaat is het makkelijk om eerst even in te loggen in Scout Online. Als je al een gebruikersnaam en wachtwoord (account) hebt, kun je dit invullen.
Heb je geen account, dan moet je dit eerst aanmaken. Volg de instructies op, log in en kom dan weer terug naar deze pagina om verder te gaan met de inschrijving. Zijn er problemen met het aanmaken van een account, dan komt dat omdat jouw gegevens waarschijnlijk niet goed geregistreerd staan bij Scouting Nederland. Vraag de secretaris of gegevensbeheerder van jouw groep dan om na te kijken of je geboortedatum, naam, geslacht en adres goed zijn ingevuld.

Stap 2: Inschrijven

Nadat je bent ingelogd klik je op deze pagina op een van de inschrijf buttons en kom je op de pagina "Inschrijving voor deelname aan Scout-In17" van Scouts Online. Je moet nu als je contactpersoon bent eerst een algemene inschrijving voor jouw groep maken. Later kun je jouw groepsgenoten aan deze inschrijving toevoegen.

Stap 3: Formulier invullen

Op de pagina in Scouts Online waar je nu bent staan gegevens die je eerst moet invullen. Alle vragen met een sterretje* zijn verplicht. Sommige vragen zijn open en bij andere vragen kun je een antwoord kiezen in een menu of moet je het antwoord aanvinken. Je kunt deze vragen na je inschrijving later nog aanpassen (tot 19 september 2017). In het formulier zijn al verschillende gegevens ingevuld die al bekend zijn in de database. 
Kloppen jouw gegevens, zoals je adres of e-mailadres niet, dan kun je deze op sol.scouting.nl wijzigen. Ga nadat je bent ingelogd, dan in het Mijn Scouting menu naar "Mijn basisgegevens". Hier kun je je eigen persoonsgegevens bekijken en wijzigen. De nieuwe gegevens worden automatisch verwerkt in de inschrijfgegevens van Scout-In17.
Tot 18 augustus 2017 kunnen de deelnemersaantallen nog gewijzigd worden door de contactpersoon. Na deze datum moet een extra inschrijving gemaakt worden voor de extra personen. De contactpersoon moet alert zijn op het annuleren door individuen van de groep. Hij/zij moet zorgen voor het vervangen van de deelnemer die geannuleerd heeft of het deelnemersaantal aanpassen. Dat kan kosteloos tot 18 augustus 2017. Daarna is het aantal opgegeven deelnemers definitief.

Groepsrekening
De groepsrekening is beschikbaar voor het groeps-formulier. Indien de groepsrekening wordt gebruikt en de contactpersoon is niet gemachtigd dan kan het formulier toch volledig worden ingevuld en verzonden. Na verzending van het formulier ontvangt de penningmeester automatisch een mailtje om te betalen met iDeal. Als de penningmeester het gebruik van de groepsrekening niet goedkeurt, of de iDeal-betaling afbreekt wordt de inschrijving geannuleerd. De contactpersoon moet dan opnieuw inschrijven met gebruik van een ander rekeningnummer.

Deelnemersvoorwaarden en huisregels
In het inschrijfformulier wordt verwezen naar de deelnemersvoorwaarden. Lees deze door, want hierin staat o.a. vermeld wat het kost om te annuleren, en hoe je je kunt verzekeren enzovoorts. Laat deze voorwaarden ook zien aan jouw groepsleden. Door in te schrijven voor Scout-In17 gaan alle deelnemers akkoord met deze voorwaarden en de huisregels. 
Klik hier om de huisregels te lezen.
Klik hier om de deelnemersvoorwaarden te lezen.

Stap 4: Verzenden

Als alles ingevuld is klik je op "verzenden". Als je iets bent vergeten in te vullen kom je terug in het formulier en zie je de melding van de fout bovenaan de pagina (in het rood). Nadat je bent ingeschreven kom je in een scherm waarop precies staat waarvoor jij je hebt aangemeld. Je kunt ook altijd terug naar jouw inschrijving. Als je inschrijving goed gelopen is, krijg je een bevestiging van de inschrijving via e-mail opgestuurd. Je kunt nu ook meteen naar jouw inschrijving om de groepsleden verder in te schrijven.

Stap 5: Groepsleden inschrijven

Je moet nu nog de deelnemers van jouw groep selecteren. DOE DIT ZO SNEL MOGELIJK I.V.M DE VOORBEREIDINGEN. Dit moet voor de uiterste datum van inschrijving (19 september 2017). Ga om jouw groepsleden in te schrijven naar Scouts Online en log daar eventueel weer in. Ga nu in het "Mijn Scouting" menu naar "Mijn inschrijvingen". Klik daarop en zoek het formulier van de inschrijving voor Scout-In17 op. Klik dit formulier aan en je ziet hier de gegevens van jouw groepsinschrijving voor Scout-In17. In het tabblad "Individuele inschrijvingen" kun je nu jouw groepsleden aanmelden. Klik daar op "Nieuwe deelnemer inschrijven" en je krijgt een lijst van leden uit jouw Scoutinggroep. Vink de personen aan die je wilt aanmelden. Je hoeft nu alleen nog maar op volgende te klikken om het lid aan te melden. Je krijgt nu per lid een bevestigingspagina te zien. Controleer of dit het juiste lid is en of het e-mailadres ook juist is. Op deze pagina staat ook een mogelijkheid om een telefoonnummer in te vullen. Dit mag alleen door de deelnemer zelf gebeuren (dus niet door de contactpersoon!) Na inschrijving krijgen de deelnemers aan e-mail met meer informatie hierover. Door op volgende te klikken ga je naar de volgende deelnemer totdat je alle geselecteerde leden hebt gehad. Aan het einde krijg je nogmaals een overzicht van de ingeschreven deelnemers en klik je op voltooien om de inschrijving compleet te maken. De deelnemer die je hebt aangemeld ontvangt nu ook persoonlijk een bevestigings-mailtje dat hij is ingeschreven. Heb je problemen met inschrijven, neem dan contact op met de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..